tiistai 1. heinäkuuta 2008

Villapaita

Tämmöinen valmistui eilen tai toissapäivänä, lomalla kun on niin ei muista : ). Eilen, vaiko oliko silloin toissapäivänä, ei ollut ketään kuvaajaa, ja tänään muistin vasta nyt... No parempi myöhään kuin ei milloinkaan : ).

(kuvaajaksi suostui äitini, joka otti ruhtinaallisen yhden kuvan :))

Ei siitä sitten niin hirveätä tullut kuin ajattelin. No hirveä se on kumminkin mutta silti. Näyttää yllättävän hyvältä kuvassa.

Tarkoituksena oli tehdä mahdollisimman yksinkertainen paita, kun minä olen yksinkertaisten vaatteiten ystävä. Ja siksi tästä tuli hirveän tylsä työ (mutta kieltämättä kätevä kirja/(telkkari neule). Niin, ja yksi syy, miksi lähdin tähän projektiin oli, että olen aika pitkä selkäinen, enkä löydä siksi sopivia paitoja jotka olisivat leveydeltään ja pituudeltaan minulle sopivia. No tämän ei edes tarvitsisi olla näin pitkä, mutta parempi liian pitkä kuin liian lyhyt : ).

Sitten normi tietoihin. Eli lankana seiskavekka, malli Novitan keväästä, numero 14, lankaa kului 474/473g (vaaka ei osannut päättää. Tai taisi se lopulta päättää, mutta en enää muista, kumman : )). Puikot 4½. Koko S, mutta tehty pitempi selkä osuus kuin ohjeessa.

Tämän langan kanssa kävi sitten ärsyttävä juttu; olin saanut 300g vaal.ruskeaa lankaa, aloitin työn, yhdistäen luonnonvalkoiseen, muistaen, että vaal.ruskea lanka oli kamppanjalankaa, eikä sitä enää saisi, mutta sainkin sitten synttäri lahjaksi sitä vielä kerän lisää (ja olin siis siinä vaiheessä jo ihan pitkällä työssä). No, lankaahan kului yli 450g, että se ei olisi riittänyt, joten ihan hyvä, että tein raidallisen. Mutta en silti pidä tuosta. No, pitkät paidat ovat nykyään muotia (jopa minä tiedän tammoisen faktan : P), joten, eiköhän se jollekulle kelpaa, itellä se jäisi vain varmaankin kaapin pohjalle pölyyntymään....


....Mutta minulla onkin jo uusi kiva malli mielessä : ). Siis villapaita. Vaikka, hassua kyllä, en löydä vapitettavaa/vetoketjulla toimivaa totaalisesti pamikkojen "peitossa" olevaa villapaidan ohjetta, semmoisen haluaisin. Minä kun rakastan palmikkoja yli kaiken.

(ompa minusta tullut itsekäs nykyään, aina ennen olen ajatellut vain muille lahjojen tekemistä, tämäkin oli eka neule/käsityö ylipäätänsä yhtä kirjanmerkkiä lukuunottamatta itelle.)

Nyt rupean tekemään kuukausiraporttia, sain jostakin semmoisen päähänpinttymän, että semmoisen teen (ja minun päähänpinttymänihän eivät sitten lähde millään päästäni : )). Onhan se kello jo aika lailla, mutta nyt onkin kesäloma : ).

Ei kommentteja: