sunnuntai 26. lokakuuta 2008

Olen elossa

Mutta huono viimeistelemään töitä... Eihän tässä mennyt kuin kuukausi tätä projektiani viimeistellessä :)

Eli sain juuri valmiiksi tämmöisen:


Se on vauvan villahaalari, seiskavekasta tehty (puoliksi ite kasvivärjätyillä). Puikot oli 4 (resoreissa 3.5), työn painoksi tuli 433 g vetoketjuineen (unohdin punnita ennen kuin laitoin vetoketjun). Koko on 80 cm, ohje 1/05 SK:sta
.

Tämän neulotut kappaleet olivat oikeastaan valmiina jo viimekuun alkupuolella, mutta minä olen sitten huono viimeistelemään töitä... (kuten jo aikaisemmin kirjoitinkin). Nyt olen sitten istunut tämän kanssa sohvalla koko päivän. Ja tämän valmistumista hidasti myös, että piti hieman itse muokata ohjetta, koska siinä oli rinnus tehty sileänä, ja minusta se olisi hieman typerää tehdä, kun koko muu työ on kerran tehty resorina, joten muokkasin itse... No tietenkin kun lähtee itse säveltämään, niin joutuu purkamaan : ). Että yläosa on tehty 2 kertaa. Ja kaulus kolme, ja nyt huomasin siinä yhden virheen, mutten tiedä, että jaksanko tehdä sitä vielä uudestaan... Saa varmaankin luvan kelvata tuollaisena.

Ai niin, ja tämä menee siis pukinkonttiin. Äidin uudelle kummitytölle. Tällä oli aikaisemmin deadline, mutta se siirtyikin jouluun viime hetkellä (joka minun viimeistely saamattomuuteni kannalta ei nyt niin hirveän hyvä asia ollut :)).

Ihan kiva projekti oli, oli kiva saada käytettyä noita kasvivärjättyjä lankoja johonkin (vaikka minun mielestäni nuo ovat aika poikamaiset värit tytölle, mutta äiti pyysi eritoten noita kasvivärjättyjä lankoja). Mutta kieltämättä aika tylsä tehdä... Varsinkin kun olen tehnyt jo kaksi samanlaista haalaria ennen tätä reilun vuoden sisällä.. Mutta onhan se kiva että töistäni pidetään :).

Olen minä kumminkin tämän jälkeenkin (siis neulotun osuuden jälkeen) jotain saanut tehtyä. Esimerkiksi tälläiset ovat olleet jo jonkin aikaa kesken:


(tausta on aika karmea koska otin kuvanaika häthättää....)

"Viikinkineuleet" kirjan palmikkokuviolla on tulossa sukat itelle. Lankana kasvivärjätty seiskavekka (joka on aika laimea ja huono väri, mutta otin aloittaessani vain jonkun vaalean langan...). Eiköhän nämä pian valmistu.

Ja perussukkiakin on valmistunut, mutta teen niistä sitten erillisen postauksen.

Tämä blogi kyllä päivittyy jatkossa useammin! :)

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Tosi lämmin talvihaalari pienelle ihmiselle ja pehmeän värinen, minusta ei yhtään poikamainen.
Sukat joita neulot itsellesi ovat mahtavat. Tekis ihan itsekkin mieli alkaa neuloa noita rajuja palmikkoja, mutta hillitsen nyt haluni ja teen niitä mitkä ovat itsellä kesken.

Tuulia kirjoitti...

Kiitos ja kiva ettei haalari ole mielestäsi poikamainen :).

On se kyllä järkevintä tehdä keskeneräset pois alta, mutta ainakaan minä en onnistu tuossa säännossä pysymään... :). Hyvä jos muut pystyvät :).

laura kirjoitti...

ihanat sukat!